Monday, February 23, 2009

nak beli ke tak nak






Nak beli ke tak nak...hajat di hati nak beli .Dah lama teringin nak beli, tapi moto-moto jenis ni mahal sangat.Nak carik yang murah tak ada.brand Demak , Comel , Nitro adalah.Itu menempah maut membelinya..Kata orang la.Moto pakai buang kata depa..entah la..

Ini adalah brand BKZ..made in Korea...dari model Hyusong.Cam model Naza Blade tu..Aku ada follow forum BKZ punya geng..ramai yang berpuas hati..patut dengan harganya la..Tak kan nak dibandingkan dengan Kawasakit , Yamahal atau Suzi..

Ramai yang pakai moto ni, tak komplen banyak.spare part senang.tak macam MZ..BKZ ni boleh tarok barang KIPS..Yang lagi bestnya ialah cc nya 160, tapi dalam geran tulih 125 cc.Ikut spec Korea sbb kat sana tak ada spec 160.Mai Malaysia ja depa upgred siap siap jadi 160.Hebat betul orang Malaysia..

Jiwa dah memberontak nak beli...tengok moto ni di''Motard''kan pun cam best je..Kalu dah di''motard''kan ,dah tak buleh nak main OFFroad. Kena beli set tayar lain plak..aahhhh..kacau...kacau...

rilek dulu lah...nanti pikiaq..

p/s: amacam along..?ok tak moto ni?kalu aku angkat ini moto, buleh geng ngan ngko tak ?

Saturday, February 7, 2009

SEMALAM DALAM SEJARAH 5



Sekolah Menengah...Ya, aku menyambung pelajaran di sekolah menengah ini pada tahun 1987.Dari sebuah sekolah yang serba kekurangan, kini pada waktu aku melawatinya, sekolah ini kelihatan gah prasarananya..Terlalu banyak kenangan aku disini :

     Akulah antara orang pertama bersama rakan sekelas 3A1 menjadi johan keceriaan kelas yang julung kali diadakan.

    Akulah antara orang pertama bersama rakan sekelas 4sains1 menconteng blok-blok sekolah dengan lukisan mural...

     Akulah antara orang pertama bersama ahli Kelab pandang Dengar sekolah yang melancarkan stesen radio sekolah.

    Akulah antara orang pertama bersama rakan seangkatan yang berjaya mencapai keputusan 100% lulus keseluruhan dalam peperiksaan STPM.

terlalu banyak untuk diceritakan....yang tak baiknya , lagi la banyak...biarlah ia berlalu...

Terima kasih warga pendidik SMDHH...